Hledáte nové podněty, nápady a zdroje pro svou výuku? Série vzdělávacích webinářů nabízí konkrétní tipy a nástroje, které můžete okamžitě využít ve svých hodinách.
Další webinář se uskuteční za:
Mgr. Tereza Vítková
20. března 2024
18:00 - 19:00
➡️ Jak přivést děti ke čtení?
➡️ Jak rozvíjet čtenářství?
➡️ Co je to RWCT, čtenářské lekce, dílny nebo jaké knihy přinést do třídy?
➡️ Jak můžeme knihy zapojit do třídnických hodin?
Na webináři nedostanete kuchařku, ale společně se postavíme na startovní čáru a uděláme první krok. Kam Vaše kroky povedou poté, bude už na Vás.
Webinář bude streamování na Facebookové stránce a Youtubovém kanále Učitelnice. Na jeho sledování není třeba speciálního odkazu.
Registrovaní účastníci obdrží prezentaci a certifikát o absolvování.
DÍTĚ S PAS V TŘÍDNÍM KOLEKTIVU
Lenka Bittmannová
7 TIPŮ, JAK VYUŽÍT PŘÍTOMNOSTI ASISTENTA VE TŘÍDĚ
Petra Vallin
Nechte si posílat týdenní inspiraci, tipy do výuky, pozvánky na webináře, materiály zdarma, představení autorů a zákulisní informace v týdenním newsletteru od Učitelnice.
Datum | Téma | Přednášející | Záznam |
---|---|---|---|
14. 3. 2024 | ČTENÁŘSKÉ DÍLNY PRO 1. A 2. STUPEŇ | ||
21. 2. 2024 | AI PRO UČITELE JAZYKŮ Aplikace, které ulehčí práci; základy generativní AI; AI jako asistent při přípravě hodin. | ||
13. 2. 2024 | CENTRA AKTIVIT: CESTA KE SMYLUPLNÉMU UČENÍ | ||
7. 2. 2024 | CENTRA AKTIVIT: PŘIROZENÁ INDIVIDUALIZACE V MŠ | ||
31. 1. 2024 | JAK NA VÝTVARKU NA 1. STUPNI | ||
30. 1. 2024 | PRAKTICKÉ TIPY DO HODIN VV NA 2. STUPNI | ||
10. 1. 2024 | TVOŘENÍ S PROŽITKEM V MATEŘSKÉ ŠKOLE | ||
12. 12. 2023 | JAK PŘIVÉST ŽÁKY K ČETBĚ NA 2. STUPNI | ||
7. 12. 2023 | KOUZLA GRAFŮ PRO 1. STUPEŇ |
Datum | Téma | Přednášející | Záznam |
---|---|---|---|
7. 12. 2023 | BADATELSTVÍ VE SPOLEČENSKÝCH VĚDÁCH PRO 2. STUPEŇ A SŠ | ||
6. 11. 2023 | BADATELSTVÍ VENKU PRO 1. STUPEŇ | ||
18. 10. 2023 | TRIPARTITY, ANEB NETRADIČNÍ SCHŮZKA S RODIČI | ||
12. 10. 2023 | SPOLUPRÁCE S RODIČI V MATEŘSKÉ ŠKOLE | ||
26. 9. 2023 | 10 TIPŮ, JAK ROZDĚLIT TŘÍDU DO SKUPIN | ||
7. 6. 2023 | SEBEHODNOCENI | ||
17. 5. 2023 | UČÍME VENKU NA 2. STUPNI A SŠ | ||
9. 5. 2023 | UČÍME VENKU NA 1. STUPNI | ||
20. 4. 2023 | ROZVOJ ČTENÁŘSKÉ PREGRAMOTNOSTI V MŠ | ||
11. 4. 2023 | HRÁTKY S PÍSNIČKOU V MATEŘSKÉ ŠKOLCE |
Datum | Téma | Přednášející | Záznam |
---|---|---|---|
15. 3. 2023 | NÁPADY DO NOVÉ INFORMATIKY PRO 1. STUPEŇ | ||
8. 3. 2023 | VIDEA VE VÝUCE Jak tvořit a využít ve třídě storytellingová videa | ||
1. 2. 2023 | NOVÁ INFORMATIKA PRO TŘÍDNÍ I NETŘÍDNÍ UČITELE | ||
25. 1. 2023 | TŘÍDNÍ MANAGEMENT V PRAXI | ||
11. 1. 2023 | TŘÍDNÍCKÉ HODINY SMYSLUPLNĚ | ||
6. 12. 2022 | HRÁTKY S PÍSNIČKAMI Zábavná a smysluplná hudební výchova pro 1. stupeň. | ||
28. 11. 2022 | JAK NA HUDEBKU NA 2. STUPNI S poslechem a činností hudebka je radostí. | ||
7. 11. 2022 | NA CHARAKTERU ZÁLEŽÍ II. (KOMENSKÝ) Odkaz Komenského pro dnešní školství. Jak formovat charakter. | ||
31. 10. 2022 | NA CHARAKTERU ZÁLEŽÍ I. (KOMENSKÝ) Odkaz Komenského pro dnešní školství. Proč učit o dobru a jak. | ||
17. 10. 2022 | INTEGROVANÁ TEMATICKÁ VÝUKA Tipy pro prvostupňové učitele na krátkodobé i dlouhodobé celky. |
Datum | Téma | Přednášející | Záznam |
---|---|---|---|
26.9. 2022 | NOVÁ INFORMATIKA PRO 1. STUPEŇ Nová informatika pro začátečníky. Vyzkoušené aktivity. | ||
26.5. 2022 | INTEGROVANÁ TEMATICKÁ VÝUKA PRO 2. STUPEŇ | ||
19.5. 2022 | INTEGROVANÁ TEMATICKÁ VÝUKA PRO 1. STUPEŇ | ||
2. 12. 2021 | JAK KOMUNIKOVAT S RODIČI | ||
22. 11. 2021 | JAK UŠETŘIT ČAS PŘI PRÁCI UČITELE | ||
24. 8. 2021 | LIFE SKILLS - KLÍČOVÉ ŽIVOTNÍ KOMPETENCE V PRAXI Aktivity pro rozvoj personálních a sociálních kompetencí. | ||
18. 5. 2021 | HRY NA ZOPAKOVÁNÍ A PROCVIČENÍ UČIVA | ||
7. 4. 2021 | JAK U DĚTÍ ROZVÍJET KREATIVNÍ MYŠELNÍ | ||
3. 2. 2021 | REFLEXE NA KONEC HODINY 6 KRÁT JINAK | ||
8. 12. 2020 | 12 AKTIVIZAČNÍCH METOD NA ZAČÁTEK HODINY |
Jsem učitelkou českého jazyka a hudební výchovy. Zároveň lektoruji hudebně čtenářské dílny pro učitele i rodiče. Jako lektorka působím například v České Orffově společnosti a ve Společnosti pro hudební výchovu ČR. Při výuce pro mě velmi důležité spojení zážitek - hra - tvořivost. Píši blog Jak na hudebku.
Jsem předsedkyní Společnosti pro hudební výchovu ČR, lektorkou této i České Orffovy společnosti a působím na katedře hudební výchovy PedF UK. Vyučuji také na Hudební škole a vedu dětský pěvecký sbor. Mým krédem je živá hudební výchova, rozmanitost metod, láska k dětem a k učení obecně, a radost z hudebně i lidsky naplněných setkání ve škole i jinde.
Věnuji se předškolními vzdělávání a výchově. 5 let jsem učil v mateřské škole, momentálně učím budoucí učitelky a učitele ve školce na Západočeské univerzitě v Plzni. Lektoruji semináře a webináře a věnuji se publikační činnosti. Své nápady, tipy a různé návody sdílím také na instagramovém profilu @ucitelem_ve_skolce.
Pomáhám učit (a hrát si) venku aktivním učitelům, vychovatelům, rodičům i prarodičům. Společně pak „vytahujeme“ děti ven. Učím učitele, lektory, své domškoláky i studenty na 2. st. ZŠ. Vytvářím lekce a metodiky pro Učíme se venku. Společně se svým mužem rozvíjím i téma svobodného hraní viz svobodnahra.cz. Skrze fotky a videa, ráda ukazuji, jak z obyčejných věcí a míst mohou vzniknout neobyčejné silné zážitky.
Martin Kříž
Jsem venkovní nadšenec, lektor a mentor Učíme se venku. Působím jako programový ředitel ekocentra Chaloupky a zasazuji se o rozvoj a propagaci učení venku v ČR i SR. Pobytu dětí venku v přírodě se věnuji celý život, ať už dobrovolně jako vedoucí oddílu, táborů a nebo profesionálně když vedu studenty VŠ, lektory či učitele. V seminářích a webinářích se snažím inspirovat učitele, jak učit venku (nejen) fyziku, matiku, biologii, zeměpis
Učila jsem 19 let na 2. stupni češtinu a dějepis na malé venkovské škole. Nyní beru jako velkou výzvu učitelství na 1. stupni, kde mám třídu úžasných páťáků. Na 2. stupni pokračuji, navíc jsem si přidala pár hodin na střední škole a webináře pro dospělé. Moje heslo: Nebát se změn a nových věcí!
Radka Rubešová
Jsem lektorkou prožitkového tvoření a arteterapeutkou. Již patnáct let ukazuji rodičům i pedagogům nejen z mateřských škol cestu, jak si užívat tvoření s dětmi s radostí, lehkostí a důrazem na proces. Pořádám tvořivé online kurzy a výzvy, vyučuji na Pedagogické fakultě Masarykovy univerzity a v lesní škole Liška v Brně. Ve své páté knize Tvoříme s prožitkem představuji své nejoblíbenější techniky a materiály, které se mi v průběhu let osvědčily také při tvoření doma s mými třemi dětmi.
Jsem obyčejná učitelka na základní škole. Mojí specializací je výtvarná výchova, za svůj druhý obor považuji český jazyk a literaturu. V současné době vyučuji na 2. stupni základní školy s početnými třídami, avšak mám zkušenosti jak z malotřídky, tak ze střední školy a odborného učiliště, kde jsem pracovala se žáky s hendikepem.
Jsem ředitelka mateřské školy v Olomouci, která pracuje v programu Začít spolu, zároveň jsem lektorkou a metodičkou tohoto programu. Ve své práci vidím šťastné, samostatné, kreativní děti i dospělé, a to mi dává smysl. Vzájemné učení a respekt nabízí cestu – k sobě i druhým lidem. Věřím, že obojí se může rozvíjet pouze v prostředí, kde se cítí dobře a bezpečně všichni – děti, jejich rodiče i učitelé. O to usiluji i jako facilitátorka skupinové reflexe Wanda, která pomáhá učitelům sdílet a řešit obtížné situace a budovat vzájemnou kolegiální podporu.
Jana Poche Kargerová
Jsem lektorkou vzdělávacího programu Začít spolu. Těší mě, že mohu programem provázet jak učitelky a učitele mateřských a základních škol, tak studenty na pražské pedagogické fakultě, kde také učím. Pro učitele 1. st. jsem spolu s další autorkou připravila metodického průvodce s názvem: Vzdělávací program Začít spolu: metodický průvodce pro první stupeň základní školy. Jsem také spoluautorkou publikace Individualizace v mateřské škole, což je téma, které se jako klíčovému věnuji dlouhodobě. Prostřednictvím lektorské činnosti a skupinové reflexe WANDA poskytuji pedagogům podporu v rozvoji jejich profesních kompetencí.
Jsem učitelka na 1. stupni, kde pracuji v programu Začít spolu. Baví mě učení v souvislostech, využívání zkušeností žáků, jejich vzájemné učení, možnost volby, kreativita a legrace. Zároveň jsem lektorkou a metodičkou programu v metodickém centru Začít spolu na základní škole ANGEL v Praze.