Vzdělávací webináře pro učitele

Hledáte nové podněty, nápady a zdroje pro svou výuku? Série vzdělávacích webinářů nabízí konkrétní tipy a nástroje, které můžete okamžitě využít ve svých hodinách.


Další webinář se uskuteční za:

00 Days
00 Hours
00 Mins
00 Secs


Webinář bude streamování na Facebookové stránce a Youtubovém kanále Učitelnice. Na jeho sledování není třeba speciálního odkazu.
Registrovaní účastníci obdrží prezentaci a certifikát o absolvování.


Co se chystá

15. 5. 2024

JAK NA ENVIRONMENTÁLNÍ VÝUKU I AKCE VE ŠKOLE
Justina Danišová, Martin Kříž

6. 6. 2024

JAK NA FORMATIVNÍ HODNOCENÍ
Petra Vallin


Zajímá vás víc?


Sledujte ze záznamu

Datum

Téma

Přednášející

Záznam

11. 4. 2024

7 TIPŮ, JAK VYUŽÍT ASISTENTA PEDAGOGA VE TŘÍDĚ
Jak maximálně vytěžit potenciál 2. dospělého ve třídě a jak společně zkvalitnit výuku.

Petra Vallin

▶️

3. 4. 2024

ZAČLENĚNÍ ŽÁKA S PAS DO KOLEKTIVU
Specifika v komunikaci a chování, podpora začlenění do třídy, prevence šikany.

Lenka Bittmannová

▶️

Datum

Téma

Přednášející

Záznam

20. 3. 2024

JAK ROZVÍJET ČTENÁŘSTVÍ NA 1. STUPNI
Čtenářské lekce, výzvy, strategie, RWCT, tipy na knihy, využití knih ve třídnických hodinách.

Tereza Vítková

▶️

14. 3. 2024

ČTENÁŘSKÉ DÍLNY PRO 1. A 2. STUPEŇ
Jak na ně, na co si dát pozor, jaké jsou části dílen, kdy je ukončit. Tipy a zkušenosti z praxe.

Eva Šidelková

▶️

21. 2. 2024

AI PRO UČITELE JAZYKŮ

Aplikace, které ulehčí práci; základy generativní AI; AI jako asistent při přípravě hodin.

Klára Pirklová

▶️

13. 2. 2024

CENTRA AKTIVIT: CESTA KE SMYLUPLNÉMU UČENÍ
Jak na podnětné prostředí na 1. st. jaká centra připravit, jak na responzivní výuku.

Jana Šenkyříková
Anna Babanová

▶️

7. 2. 2024

CENTRA AKTIVIT: PŘIROZENÁ INDIVIDUALIZACE V MŠ
Jak na podnětné prostředí v MŠ, jak přirozeně individualizovat, jaká centra připravit.

Hana Kretková
Jana Poche
Kargerová

▶️

31. 1. 2024

JAK NA VÝTVARKU NA 1. STUPNI
Výtvarka jinak, s přesahem. Ukázky ověřených nápadů, propojení VV s dalšími předměty.

Magda Málková

▶️

30. 1. 2024

PRAKTICKÉ TIPY DO HODIN VV NA 2. STUPNI
Ukázky hotových lekcí, tipy na zařazení reflexe, jak organizovat pomůcky a žákovské práce.

Sylva Horáková

▶️

10. 1. 2024

TVOŘENÍ S PROŽITKEM V MATEŘSKÉ ŠKOLE
Co můžeme jako pedagogové udělat, aby děti tvořily s radostí? Výtvarné hry, techniky, tipy.

Radka Rubešová

▶️

12. 12. 2023

JAK PŘIVÉST ŽÁKY K ČETBĚ NA 2. STUPNI
Jak motivovat ke čtení, co (ne)funguje, jak na čtenářské lekce, knižní tipy pro 5. až 9. tř.

Eva Šidelková

▶️

7. 12. 2023

KOUZLA GRAFŮ PRO 1. STUPEŇ
Jak využívat grafy v různých předmětech, jak přiblížit jejich příběhy dětem na 1. stupni.

Marcela Přibylová

▶️

Datum

Téma

Přednášející

Záznam

7. 12. 2023

BADATELSTVÍ VE SPOLEČENSKÝCH VĚDÁCH PRO 2. STUPEŇ A SŠ
Jak bádat se staršími žáky, na co si dát pozor, jak připravit badatelskou lekci.

Roman Göttlicher

▶️

6. 11. 2023

BADATELSTVÍ VENKU PRO 1. STUPEŇ
Jak a o čem lze bádat venku (nejen v přírodovědných předmětech).

Justina Danišová
Martin Kříž

▶️

18. 10. 2023

TRIPARTITY, ANEB NETRADIČNÍ SCHŮZKA S RODIČI
Co si připravit předem a s čím pracovat na schůzce? Tipy a zkušenosti z praxe.

Tereza Vítková

▶️

12. 10. 2023

SPOLUPRÁCE S RODIČI V MATEŘSKÉ ŠKOLE
Co je to partnerský přístup, jak komunikovat s různými typy rodičů, jaké aktivity vyzkoušet.

Ondřej Koželuh

▶️

26. 9. 2023

10 TIPŮ, JAK ROZDĚLIT TŘÍDU DO SKUPIN
Proč se snažit o kooperativní učení a ověřené nápady, jak dělit žáky do skupin.

Petra Vallin

▶️

7. 6. 2023

SEBEHODNOCENI
Jak aktivovat žáky k smysluplnému sebehodnocení, kdy s tím začít; ukázky z výuky.

Magda Málková

▶️

17. 5. 2023

UČÍME VENKU NA 2. STUPNI A SŠ
Ochutnejte, co vše lze učit venku v přírodovědných předmětech se staršími dětmi.

Justina Danišová
Martin Kříž

▶️

9. 5. 2023

UČÍME VENKU NA 1. STUPNI
Jak začít, co s sebou, jaké aktivity vyzkoušet v rámci různých předmětů.

Tereza Vítková

▶️

20. 4. 2023

ROZVOJ ČTENÁŘSKÉ PREGRAMOTNOSTI V MŠ
Moderní formy rozvoje čtenářské pregramotnosti, tipy na zdroje.

Ondřej Koželuh

▶️

11. 4. 2023

HRÁTKY S PÍSNIČKOU V MATEŘSKÉ ŠKOLCE
Jak připravit dětský hlásek a jak si vyhrát s písničkou v MŠ.

Jiřina Jiřičková

▶️

Datum

Téma

Přednášející

Záznam

15. 3. 2023

NÁPADY DO NOVÉ INFORMATIKY PRO 1. STUPEŇ
Aktivity s počítačem i bez, seznámení s AI, propojení předmětů.

Marcela Přibylová

▶️

8. 3. 2023

VIDEA VE VÝUCE

Jak tvořit a využít ve třídě storytellingová videa

Klára Pirklová

▶️

1. 2. 2023

NOVÁ INFORMATIKA PRO TŘÍDNÍ I NETŘÍDNÍ UČITELE
Novou informatiku můžeš učit i Ty! Tipy na pomůcky, aplikace, aktivity.

Tereza Vítková

▶️

25. 1. 2023

TŘÍDNÍ MANAGEMENT V PRAXI
Jak si plánovat práci, organizovat čas a přizpůsobit školní prostředí.

Magda Málková

▶️

11. 1. 2023

TŘÍDNÍCKÉ HODINY SMYSLUPLNĚ
Jak je využít naplno? Ukázky aktivit a her pro rozvoj třídního klimatu.

Magda Málková

▶️

6. 12. 2022

HRÁTKY S PÍSNIČKAMI

Zábavná a smysluplná hudební výchova pro 1. stupeň.

Jiřina Jiřičková

▶️

28. 11. 2022

JAK NA HUDEBKU NA 2. STUPNI

S poslechem a činností hudebka je radostí.

Lenka Pobudová

▶️

7. 11. 2022

NA CHARAKTERU ZÁLEŽÍ II. (KOMENSKÝ)

Odkaz Komenského pro dnešní školství. Jak formovat charakter.

Jan Hábl

▶️

31. 10. 2022

NA CHARAKTERU ZÁLEŽÍ I. (KOMENSKÝ)

Odkaz Komenského pro dnešní školství. Proč učit o dobru a jak.

Jan Hábl

▶️

17. 10. 2022

INTEGROVANÁ TEMATICKÁ VÝUKA

Tipy pro prvostupňové učitele na krátkodobé i dlouhodobé celky.

Marcela Přibylová

▶️

Datum

Téma

Přednášející

Záznam

26.9. 2022

NOVÁ INFORMATIKA PRO 1. STUPEŇ

Nová informatika pro začátečníky. Vyzkoušené aktivity.

Marcela Přibylová

▶️

26.5. 2022

INTEGROVANÁ TEMATICKÁ VÝUKA PRO 2. STUPEŇ
Konkrétní ukázky, jak propojovat učivo napříč předměty.

Magda Málková

▶️

19.5. 2022

INTEGROVANÁ TEMATICKÁ VÝUKA PRO 1. STUPEŇ
Praktické nápady, jak učit komplexně v tematických celcích.

Magda Málková

▶️

2. 12. 2021

JAK KOMUNIKOVAT S RODIČI
Nastavení efektivní komunikace a spolupráce mezi školou a rodinou.

Magda Málková


▶️

22. 11. 2021

JAK UŠETŘIT ČAS PŘI PRÁCI UČITELE
Tipy na aplikace a metody práce. Ušetření času pro to hlavní - učení.

Iva Hrubá Eliášová

▶️

24. 8. 2021

LIFE SKILLS - KLÍČOVÉ ŽIVOTNÍ KOMPETENCE V PRAXI

Aktivity pro rozvoj personálních a sociálních kompetencí.

Petra Vallin

▶️

18. 5. 2021

HRY NA ZOPAKOVÁNÍ A PROCVIČENÍ UČIVA
Sada ověřených her. Nápady do prezenční i online výuky.

Petra Vallin

▶️

7. 4. 2021

JAK U DĚTÍ ROZVÍJET KREATIVNÍ MYŠELNÍ
Co je to kreativita a jak ji rozvíjet v praxi. Ukázky aktivit a materiálů.

Magda Málková

▶️

3. 2. 2021

REFLEXE NA KONEC HODINY 6 KRÁT JINAK
Jak pojmout závěrečné hodnocení. 6 ověřených technik.

Petra Vallin

▶️

8. 12. 2020

12 AKTIVIZAČNÍCH METOD NA ZAČÁTEK HODINY
Jak probudit vnitřní motivaci? 12 nápadů, jak žáky vtáhnout.

Petra Vallin

▶️


Lektoři

Petra Vallin

Aktuálně se věnuji lektorování seminářů o inovacích ve vzdělávání. Vyučuji na Pedagogické fakultě UK a podílím se na projektech s cílem propojení teorie a praxe v přípravě budoucích učitelů.

Magda Málková

Jsem učitelka na základní škole a taky lektorka Hejného metody. Ráda učím v souvislostech, mám ráda konstruktivismus a integrovanou tematickou výuku.

Jan Hábl

Dlouhodobě působím na Katedře pedagogiky a psychologie Pedagogické fakulty UHK. Přednáším v oborech na rozhraní pedagogiky, antropologie, etiky a historie vzdělá­ván a také jsem zakladatelem Centra rozvoje charakteru.

Marcela Přibylová

Zaměřuji se zejména na vnitřní, ale i vnější motivaci, učení zážitkem a prožitkem, často využívám projektové vyučování, které si sama vymýšlím s jasně stanovenými cíli výuky. Nejvíce se realizuji v nové informatice, hudební  a výtvarné výchově. 

Iva Hrubá Eliášová

S radostí a láskou učím na základní škole. Věnuji se projektové a badatelské výuce. Věřím, že každé dítě v sobě nosí talent.

Lenka Pobudová

Jsem učitelkou českého jazyka a hudební výchovy. Zároveň lektoruji hudebně čtenářské dílny pro učitele i rodiče. Jako lektorka působím například v České Orffově společnosti a ve Společnosti pro hudební výchovu ČR. Při výuce  pro mě velmi důležité spojení zážitek - hra - tvořivost. Píši blog Jak na hudebku.

Tereza Vítková

Jsem učitelka na malé základní škole. S dětmi ráda objevuji nové věci, listuji knížkami, zažívám mnohá dobrodružství a trávím společný čas venku. Baví mě promyšlená výuka, která propojuje různé oblasti vzdělávání.

Jiřina Jiřičková

Jsem předsedkyní Společnosti pro hudební výchovu ČR, lektorkou této i České Orffovy společnosti a působím na katedře hudební výchovy PedF UK. Vyučuji také na Hudební škole a vedu dětský pěvecký sbor. Mým krédem je živá hudební výchova, rozmanitost metod, láska k dětem a k učení obecně, a radost z hudebně i lidsky naplněných setkání ve škole i jinde.

Klára Pirklová

Jsem designérka online vzdělávání. Mojí doménou je e-learning ve vzdělávání dospělých. Pomáhám lektorům a organizacím tvořit vzdělávácí řešení, která nezapadnou. 

Ondřej Koželuh

Věnuji se předškolními vzdělávání a výchově. 5 let jsem učil v mateřské škole, momentálně učím budoucí učitelky a učitele ve školce na Západočeské univerzitě v Plzni. Lektoruji semináře a webináře a věnuji se publikační činnosti. Své nápady, tipy a různé návody sdílím také na instagramovém profilu @ucitelem_ve_skolce

Justina Danišová

Pomáhám učit (a hrát si) venku aktivním učitelům, vychovatelům, rodičům i prarodičům. Společně pak „vytahujeme“ děti ven. Učím učitele, lektory, své domškoláky i studenty na 2. st. ZŠ. Vytvářím lekce a metodiky pro Učíme se venku. Společně se svým mužem rozvíjím i téma svobodného hraní viz svobodnahra.cz. Skrze fotky a videa, ráda ukazuji, jak z obyčejných věcí a míst mohou vzniknout neobyčejné silné zážitky.

Martin Kříž

Jsem venkovní nadšenec, lektor a mentor Učíme se venku. Působím jako programový ředitel ekocentra Chaloupky a zasazuji se o rozvoj a propagaci učení venku v ČR i SR. Pobytu dětí venku v přírodě se věnuji celý život, ať už dobrovolně jako vedoucí oddílu, táborů a nebo profesionálně když vedu studenty VŠ, lektory či učitele. V seminářích a webinářích se snažím inspirovat učitele, jak učit venku (nejen) fyziku, matiku, biologii, zeměpis

Roman Göttlicher

Jsem učitel a výchovný poradce na střední škole (POJ FM). Rád svou výuku zaměřuji tak, abych tím i odpovídal na častou otázku "K čemu mi to bude?". Věnuji se učení z pohledu kognitivních věd, badatelství a wellbeingu.

Eva Šidelková

Učila jsem 19 let na 2. stupni češtinu a dějepis na malé venkovské škole. Nyní beru jako velkou výzvu učitelství na 1. stupni, kde mám třídu úžasných páťáků. Na 2. stupni pokračuji, navíc jsem si přidala pár hodin na střední škole a webináře pro dospělé. Moje heslo: Nebát se změn a nových věcí!

Radka Rubešová

Jsem lektorkou prožitkového tvoření a arteterapeutkou. Již patnáct let ukazuji rodičům i pedagogům nejen z mateřských škol cestu, jak si užívat tvoření s dětmi s radostí, lehkostí a důrazem na proces. Pořádám tvořivé online kurzy a výzvy, vyučuji na Pedagogické fakultě Masarykovy univerzity a v lesní škole Liška v Brně. Ve své páté knize Tvoříme s prožitkem představuji své nejoblíbenější techniky a materiály, které se mi v průběhu let osvědčily také při tvoření doma s mými třemi dětmi.

Sylva Horáková

Jsem obyčejná učitelka na základní škole. Mojí specializací je výtvarná výchova, za svůj druhý obor považuji český jazyk a literaturu. V současné době vyučuji na 2. stupni základní školy s početnými třídami, avšak mám zkušenosti jak z malotřídky, tak ze střední školy a odborného učiliště, kde jsem pracovala se žáky s hendikepem.


Hana Kretková

Jsem ředitelka mateřské školy v Olomouci, která pracuje v programu Začít spolu, zároveň jsem lektorkou a metodičkou tohoto programu. Ve své práci vidím šťastné, samostatné, kreativní děti i dospělé, a to mi dává smysl. Vzájemné učení a respekt nabízí cestu – k sobě i druhým lidem. Věřím, že obojí se může rozvíjet pouze v prostředí, kde se cítí dobře a bezpečně všichni – děti, jejich rodiče i učitelé. O to usiluji i jako facilitátorka skupinové reflexe Wanda, která pomáhá učitelům sdílet a řešit obtížné situace a budovat vzájemnou kolegiální podporu.

Jana Poche Kargerová

Jsem lektorkou vzdělávacího programu Začít spolu. Těší mě, že mohu programem provázet jak učitelky a učitele mateřských a základních škol, tak studenty na pražské pedagogické fakultě, kde také učím. Pro učitele 1. st. jsem spolu s další autorkou připravila metodického průvodce s názvem: Vzdělávací program Začít spolu: metodický průvodce pro první stupeň základní školy. Jsem také spoluautorkou publikace Individualizace v mateřské škole, což je téma, které se jako klíčovému věnuji dlouhodobě. Prostřednictvím lektorské činnosti a skupinové reflexe WANDA poskytuji pedagogům podporu v rozvoji jejich profesních kompetencí.

Anna Babanová

Jsem učitelka Začít spolu z pražských Nuslí. Snažím se učit responzivně. Věřím, že chyba je sůl nad zlato. Podílela jsem se na vzniku několika pedagogických příruček, zaměřených na genderově citlivé vzdělávání. Jsem autorkou knihy Centra aktivit: Cesta ke smysluplnému učení.

Jana Šenkyříková

Jsem učitelka na 1. stupni, kde pracuji v programu Začít spolu. Baví mě učení v souvislostech, využívání zkušeností žáků, jejich vzájemné učení, možnost volby, kreativita a legrace. Zároveň jsem lektorkou a metodičkou programu v metodickém centru Začít spolu na základní škole ANGEL v Praze.

Lenka Bittmannová

Působím jako zástupkyně ředitelky Speciálně pedagogického centra při Národním ústavu pro
autismus, kde pracuji s žáky a studenty s PAS a jejich rodinami. Zaměřuji se na poradenskou činnost, nácviky sociálních a komunikačních dovedností u dětí, práci se spolužáky dětí s PAS a práci s nadanými dětmi.

Follow us on

.